Scrisori către fiul meu – reacţii pe bloguri

Despre cartea “Scrisori către fiul meu” au scris mai mulţi bloggeri:

Învăţăturile lui Gabriel Liiceanu către fiul său Ştefan
Cartea perfectă
Extraordinar!
Gabriel Liiceanu, Scrisori catre fiul meu
Liiceanu îşi face “seppuku autobiografic”
(de la lansarea cărţii la Gaudeamus)

Voi aţi citit-o? Ce părere aveţi?

22 Responses to “Scrisori către fiul meu – reacţii pe bloguri”

  1. Horia Says:

    http://horiapatrascu.wordpress.com/ Despr elimitele nestiute ale domnului Liiceanu

  2. Animaliciul60 Says:

    Nu vrei sa adaugi putin umor siteului tau :P? O poza haioasa cuv animale care se schimba in fiecare zi.
    Daca da, vezi pe animalici.ro/pentru-siteul-tau

  3. S Says:

    Mi-a recomandat un prieten sa citesc “scrisorile”, desi stia ca nu este genul meu si am ramas foarte incantata! In 2 zile am terminat de citit si m-am dus la Humanitas si am cumparat “Usa interzisa”!!!
    Va multumesc pentru ce faceti!
    Numai bine!

  4. fcb Says:

    mmh am fost si eu la sibiu la humanitas pentru lansare si dupa ce voi citi scrisorile o sa-mi dau cu parerea. ce mi s-a parut interesant a fost raspunsul adresat criticilor inca unui volum prea personal, raspuns care prin care dl. liiceanu argumenta ca de fapt asa se pricepe dumnealui sa faca filosofie pe intelesul tuturor. din cat am inteles, tipul asta de literatura ar fi de fapt filosofie “sub acoperire”. in plus a zis ca mai pregateste chiar inca o carte de acest gen.

  5. Dido Says:

    Superbe scrisorile … Am descoperit un alt Gabriel Liiceanu. Cititi si va veti simti mai bine .

  6. Cristina Says:

    am citit un articol bun si aici:

    http://alterapars.weblog.ro/

  7. Winston Wolf Says:

    Maestre, intr-o perioada a vietii mele aveam e-xact aceleasi tabieturi matinale ca dumneavoastra si totusi ce anume lipsea ca sa scriu la fel de bine ?!?…

  8. cornelia Says:

    Aripile lui Eros sînt pîrjolite, arse;
    În flăcări arde zeul, în vid, incandescent,
    În noi, potir de rouă sălăşluie de veacuri
    Ce ar putea să stingă pojaru-ncins ardent.

    Veniţi pe metereze, castelele clădite
    Din galbene banchize de aspru, crud nisip
    Sînt mai tari ca bazaltul, nu-şi prăbuşesc culoarea
    În profunzimi albastre şi-adînci de infinit.

    Căldura temporară a astrelor topite
    Învăluie în haina-i uscată, noaptea clară:
    Se împlineşte ceasul cînd zeii singuratici
    Pe rugurile-arzînde sînt condamnaţi să moară

    Ne-am prins în mîini credinţa şi-am sugrumat-o sadici,
    Abrutizaţi dar teferi, i-am izolat ideea-
    Şi foamei animale ce ne-nfierbîntă-n sînge
    I-am dărîmat stratuia dar nu i-am stins scînteia.

    Priviţi cum arde Eros, ce trist şi resemnat,
    E tot o vîlvătaie iar fumul purpuriu
    Învăluie fiinţa-i de tină hîdă, arsă
    Din care doar rămas-a cenuşă-ntr-un tîrziu.

  9. LENA Says:

    Am terminat de curand de citit Scrisorile si simt nevoia sa va multumesc, au reusit – n-as fi crezut! – sa ma scoata dintr-o tristete personala profunda. Aveti un umanism, o caldura , o normalitate care ma cuceresc! O normalitate in a cuprinde viata in aspectele limita – de unde, de ce, incotro – si in detalii care de fapt ne fac plinul vietii. Aveti o normalitate dupa care tanjesc, nu statistica, ci valorica. Va multumesc.

  10. Natafletz Says:

    Domnu Liiceanu, domnu Liiceanu, dati repede pe OTV!!! SENZATIONAL!!! o confruntare ISTORICA intre Dan Diaconescu si PRESEDINTELE ALTOR COORDONATE ISTORICE!!! IN DIRECT!

  11. Ciprian Says:

    Am citit “Despre seductie” a dl Gabriel Liceanu. Cartea cred ca analizeaza simplist si din perspectiva catolica, protestanta invatatura crestina. G.L. face abstractie de crestinismul rasaritean, de ortotoxie. Isi da cu parerea de cunoscator despre niste lucruri de care nu stie nimic. Un mare intelectual cum se pretinde ar trebuii sa il citit pe Pr Staniloaie si apoi sa trateze in cateva pagini “lipsurile” crestinismului. Zicea cieva ca este un exercitiu de retorica si ca nu crede ca asa gandeste el, ar fi prea grav. Eu ma tem ca sa gandeste la apogeul vietii sale distinsul domn Liceanu.

  12. 22minutes Says:

    Mi-a placut acest volum. Liiceanu e o valoare in viata.

  13. STAR Says:

    Interesant.

  14. Popescu Ion Says:

    Sunteti mai mult decat bolnav psihic domnule, astfel de oameni, ca dumneavoastra, ar trebui internati intr-un ospiciu. Cum va puteti pune astfel de intrebari ma si speri.

  15. Corina B. Says:

    E foarte faina cartea, nu stiu cui nu i-a placut : http://alexdumitriu.blogspot.com/2010/10/este-liiceanu-usa-de-biserica.html

  16. Alex Says:

    ai un blog excelent …
    eu am 12 ani si am si eu blog sper sa va placa

  17. kati Says:

    Domnule Liiceanu, stiti mai bine decat noi, cei care va iubim, ca valorile reale sunt murdarite de semidoctii care nu pot face altceva mai bine, decat asta! Va multumesc ca sunteti un reper pentru noi, cei care va citim cu respiratia taiata, cei care ne desoperim in scrierile dumneavoastra.

  18. Un pârâcios Says:

    Domnule Liiceanu,

    In Cluj traieste un personaj pe nume Ovidiu Pecican, un intelectual parvenit si slobod la gură. Vă atacă în fel şi chip pe blogul său. Recent, s-a enervat ca ţineţi pe balcon o carte a Martei Petreu, dovadă a faptului că sunteţi de fapt un fascist feroce.

    Dacă găsiţi cu cale să îi răspundeţi vreodată lichelei, îmi veţi face o mare bucurie.

    Cu stimă,
    un clujean pârâcios.

  19. Luisa Marques Says:

    I am making a research about Cioran and I’d like to contact Mr. Liiceanu in order to ask some questions about Rasinari’s old footages in Apocalipsa Dupa Cioran. Is there any e-mail I could contact him?

    Thank you very much,

    Luisa.

  20. cineva, nici nu conteaza (mihai) Says:

    Domnule Liiceanu, de ce simtiti nevoia sa atacati doar persoanele care nu va convin ? de ce atata inversunare pe acuzatia de plagiat a lui victor ponta iar pe cea a codrutei kovesi nimic? tin sa va explic ca ponta este pe post de prim-ministru, adica nu are legatura cu profesia lui. pe cand in cazul kovesi problema se leaga strict de profesia pentru care exista acuzatii de plagiat. nu va fac cinste aceasta pozitie partinitoare. am auzit lucruri bune despre dvs ca profesionist, dar in alte privinte prezentati mari dubii.

    • Elena Pascali Says:

      Domnule Liiceanu,
      In general, va plac. Sunteti un filozof fin, imi place discursul d-voastra. Ceea ce-mi displace este angajarea d-voastra politica. Daca ati fi reactionat in vreun fel macar la una din numeroasele derapaje ale lui Traian Basescu sau ale guvernului Boc, as fi putut sa ascult ce reactii politice mai aveti. Dar pentru ca nu ati facut-o, din pozitia de partizanat politic, nu pot sa va mai ascult. Nu ma intresează ce spune unul sau altul dintre partizanii vreuni partid, care reusesc sa faca din alb negru si invers. Ma interesează opiniiile neutre, gen Andrei Plesu sau CT Popescu. Imi pare sincer rau ca va pierd din sfera mea de interes.
      Un simplu cetatean.

  21. Heidegercaestibou Says:

    Jegos muist

Leave a Reply

